Emelie

Förklara i detalj hur du löser ekvationen

Publicerad 2008-09-29 19:10:49 i Allmänt

Nej, jag är dålig på att förklara i detalj. Särskilt hur jag löser ekvationer för de bara blir så småningom, och förhoppningsvis blir det mer rätt än fel. Denna måndag till ära ska jag alltså viga mitt liv åt matematikens outgrundliga vägar, då jag har mitt första matteprov detta läsår imorgon eftermiddag. Jag längtar som inte särskilt mycket alls, men jag tror inte det är alldeles för svårt (så säger jag alltid, och det slutar oftast med att jag blir besviken). Men det är för att jag ger upp för lätt. Jag ska proppa i mig hjärnsteroider imorgon så att jag är på tanketopp, samt förtära en stor andel snabba kolhydrater och koffein så att man är tillfälligt superpigg och glad och hade kunnat skriva 17 prov efter varandra. Min plan är alltså att sätta min egen provresultatribba ganska högt så att jag kan börja bra och på topp, det brukar motivera en ganska bra i fortsatta studier.

Vidare så ska jag i veckan även göra en hel del engelska samt jobba med en helt fantastiskt spännande biologiredovisning (kolets och kvävets kretslopp! :D) som säkert inte många kommer bry sig om men som är ack så nödvändig. Den kommer att ta upp mycket tid men jag måste bli klar innan torsdag eller fredag eller när det nu var. Jobbigt. Jag tänkte göra den någorlunda humoristisk i alla fall (eller man kan ju alltid försöka åtminstone) men frågan är ju hur mycket U uppskattar fakta framförd på ett lite gladare sätt, samt om min kära klass blir road eller bara sitter och är såhär under hela redovisningen:



Men men, bara man får det överstökat så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela