Emelie

Hold your hands up to your eyes again

Publicerad 2012-01-13 09:11:36 i Allmänt

Jag har blivit helt insnöad på smink från LimeCrime nu. Produkter som är otroligt färgglada, har jättevackra namn, kommer i urgulliga förpackningar så man blir som ett barn på nytt, och som verkar jättefina enligt ett flertal bloggare/tidningar/etc etc. Det har varit lite drama kring företaget för ett par år sen (googla för att veta mer), men jag hoppas och tror att det blivit bättre nu, och känner dessutom egentligen inte att det behöver påverka mig. Hur många företag har egentligen ett fläckfritt förflutet?

Priset på produkterna skiljer sig väl inte nämnvärt från smink i Sverige ($17 för ett läppglans, ca 120 SEK), men man måste beställa dem från USA och då tillkommer frakt-, tull- och momskostnader som gör att det blir lite ovärt att beställa bara en sak åt gången - och som gör det dyrt för en stackars student att beställa mer än så. Dessutom tar det ca 3 veckor att få det så...

Jag har hur som helst beställt två läppglans från deras tillfälliga kollektion Carousel Glosses som, förutsatt att de inte tar slut, finns kvar till någon gång i februari. Väntar spänt på att få dem och prova dem!

Rödglittrande Candy Apple och guldskimrande Golden Ticket

Vidare så ska min kära Agnes undersöka om de finns att köpa i hos en återförsäljare i Melbourne när hon är där, det lutar då åt att jag råkar köpa 6 st läppstift som jag egentligen inte behöver via henne... Hehe.

Hur kan man inte vilja ha något som kommer i en lila tub med en glittrande enhörning på?

De läppstift jag vill ha är kanske inte i de galnaste färgerna som LimeCrime levererar (t.ex. knalligt ljusblå No She Didn't eller mintigt ljusgröna Mint To Be), men likväl ack så fina.

Countessa Fluorescent och Airborne Unicorn


Centrifuchsia och Great Pink Planet


Cosmopop och My Beautiful Rocket


Kommer komma med ett utlåtande om dessa sedan! Är de bra så lutar det nog åt att jag inhandlar deras ögonskuggor också. Någon gång när jag vunnit någon miljon på Triss eller liknande. Plötsligt händer det?


För att låta min pengaslösarinstinkt jobba vidare: i förrgår kom mina fina balskor! Jag har inte orkat fota dem, men de ser exakt ut som på bilden. Jag är jättenöjd!


De passar jättefint med min bal-/bankettklänning, som också är guldglittrande. Var lite rädd att den skulle se tacky ut när jag beställde den, men den var faktiskt jättefin. Enda problemet är väl att den dräller guldpaljetter överallt. Får hoppas den inte är helt avskalad fläckvis när det väl är dags för Islossningen den 21 jan.


Både klänning och skor har jag Traderat hem från två kinesiska företag som jag inte vet namnet på... Jag var lite osäker på detta, men det fungerade alldeles utmärkt och allt som allt så har jag betalat ca 900 kr för detta (!). Att rekommendera alltså om man inte har lust/råd att betala en halv förmögenhet för en kväll. Var ute i god tid bara, tog 2-3 veckor att få grejerna.


Kommer bild på det totala resultatet nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela