Emelie

No more pencils, no more books, no more teacher's dirty looks

Publicerad 2011-02-06 16:27:24 i Allmänt

Det var en konstig men överlag trevlig kväll igår, med inslag av Trivial Pursuit, vin, skoluniformer, dans och barhäng. Idag är det inte lika trevligt. Det verkar dock som att hela huset, eller kanske hela området här, har anammat samma sinnesstämning som jag. Har inte hört ett knyst ifrån grannarna på hela dagen, inga steg över golvet, inga utdragna lådor, inga smällar i väggarna, ingen som går i trapphuset eller andra ljud som hör lägenhetsvardagen till. Kanske har alla gjort som jag, legat hopkrupna i sina bakiskatakomber till lägenheter och bara bävat inför den kommande måndagen. Först nu börjar jag se tecken på någon form av mänsklig aktivitet, och det är för att traktorn är här och skottar bort den snö som kommit inatt.

Så denna söndag blev en tradig bakissöndag, lite halvt oförberett sådär. Har legat i sängen hela dagen och läst Harry Potter och kollat Top Model i princip. Helt okej för min kropp och fysiska hälsa, medan mitt undermedvetna, övermedvetna och alla medvetanden däremellan skriker åt mig att ta tag i diskberg, skolarbete och städning.

Och jag önskar av hela mitt hjärta att jag vaknar imorgon och upptäcker att det fortfarande är en dag kvar till måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela