Emelie

16 januari

Publicerad 2012-01-16 19:36:14 i Allmänt

Så började åter en ny termin och alla är utvilade och peppade på att se vad det nya året har i sitt sköte... mer eller mindre. Det började i alla fall bra med att vi fick veta att vårt projektarbete godkändes trots våra misstankar om att vi skulle behöva komplettera, eftersom många andra grupper gjort mer än vi. Men tydligen så hade vi fått med allt som behövdes utan att överarbeta och det kändes otroligt bra. Nu väntar jag bara på svar rörande tentan (som kändes bra) och sen är den biffen kirrad.
I helgen fick jag besök av Klara och Agnes och det blev utgång och lite äventyr. Vi sade på återseende åt Nils som flyttar tillbaka till Skellefteå och besökte STUK som gjorts om lite sedan jag såg det sist. Mycket fint blev det!

Jag och Agnes körde lite färgtema på lördagen. Då jag har blivit helt insnöad på orange och vill ha orange naglar/läppar/ögonskugga/kläder/skor/etc. så fick det bli min svarta klänning med orange sidstycken, kombinerat med orange örhängen, läppar och naglar. Agnes körde matchande starkrosa läppar och naglar. Vi hade dessutom väldigt matchande urringningar alla tre...


Läppstiftet och nagellacket hade jag köpt tidigare samma dag. Nagellacket var från Depend, och läppstiftet var Color Riche Intense i färgen 373 Magnetic Coral från L'Oréal (se bild nedan). Det drog tyvärr lite för mycket åt det röda hållet när det väl var på läpparna, så jag fick inte riktigt den effekt jag ville ha - men oavsett så var det fint och satt bra, behövde bara bättra på det ett fåtal gånger under kvällen.


Nu väntar jag på att få prova LimeCrimes My Beautiful Rocket som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Den ska tydligen vara helt utan röda undertoner och ska därför bli intressant att prova.


Ibland undrar jag hur mycket mer pengar jag hade haft om jag vore en kille istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela