Emelie

The spread is bland sauerkraut and boiled goose

Publicerad 2011-01-28 19:02:52 i Allmänt

Idag kan jag ha haft världens bästa dag, åtminstone humörmässigt. Började klockan 13.00 men steg ändå upp kl 07.00 och var pigg (trots att jag inte somnat förrän framåt 03.00) och hade en otroligt lugn och skön morgon. Inte ens ett kuggat deltest och en lögnaktig motorvärmare som inte startade som den skulle kunde få mig på dåligt humör (sådana incidenter kan vara fatala för min omgivning i vanliga fall). Satt och drack kaffe i lugn och ro, skrev ett brev till min farmor, njöt av tanken på att gå ut i sol och plusgrader, tittade på alla stackars hundägare som var tvungna att vara ute och plumsa i skogen och kände mig lycklig.

Efter min ganska sega dubbelföreläsning i Tillämpad mikroteori så hämtade jag min bror från tåget, och förgyllde därefter dagen ytterligare genom att proppa lite MAX-mat i magen. När jag sedan skulle köpa batterier på ICA så var det en jättetrevlig farbror i kassan. Jag älskar när det är glada och trevliga människor i kassor. Oavsett hur kass dagen kan ha varit innan så blir man så himla glad när man möts av ett glatt leende och lite trevliga kommentarer, även om det bara är kallprat. Det är liksom det där lilla extra, jag blir alldeles varm inombords (han hade för övrigt inte ens batterierna jag letade efter men han var vänlig nog att tipsa mig om var jag skulle leta istället).

Borde alltid gå runt med blommor som man kan vara beredd att ge till en trevlig människa när man möter en, för ibland förtjänar de det verkligen. Tyvärr händer det inte sådär jätteofta så risken är ju att den som man möter då skulle få en ganska gammal och skrutten bukett... Men det är tanken som räknas.

Just det, jag har även börjat mitt nya liv (för 3850190:e gången, och det blev även en övergångsfas på 28 dagar istället för 1 efter nyår som tanken var från början...) och har köpt en massa roliga frukter att äta ikväll istället för chips. Ska komma i mina svarta byxor igen till sommaren är det tänkt. Och ja, bortse från det jag skrev tidigare i detta inlägg om att jag åt på MAX. Bortse även från att jag har 4 liter Cola i kylen. Man måste ju börja någonstans liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela